Το γκράφιτι πρωτοεμφανίστηκε στη δεκαέτια του '70 στις κοινότητες των αφροαμερικάνων. Πολλοί το θεωρούσαν έναν από τα στοιχεία χιπ χοπ,γιιατί και τα δύο αρχικά απευθύνονταν και προέρχονται από τον ίδιο καταπιεσμένο κόσμο.Τα γκράφιτι έμεναν ανυπόγραφα και αυτό που φαινόταν να νοιάζει τους δημιουργούς τους, ήταν ο μήνυμα του εκάστοτε κομματιού που συνήθως ήταν άκρως κοινωνικό και πολιτικό.
Τα κομικς είναι μια μορφή οπτικής τέχνης που περιέχει εικόνες μαζί με κείμενα, το οποίο βρίσκεται σε συννεφάκια κειμένου ή λεζάντες. Η ύπαρξη κειμένου επίσης δεν είναι απαραίτητη,εφόσον στα κομικς υπάρχει μια αφηγηματική αλληλουχία μεταξύ των εικόνων, που έχει ως σκοπό τη μετάδοση πληροφοριών και την πρόκληση μιας αισθητικής αντίδρασης από τον χρήστη. Τα κόμικς αναπτύχθηκαν στις αρχές του 20ου αιώνα στην Αμερική, κυρίως από τις ιστορίες με υπερήρωες. Στην Ευρώπη υπήρχε μονάχα μια μικρή σκηνή που ξεκίνησε με πρωτοπόρους τους Βέλγους. Επίσης, μετλα και την άφιξη των αμερικανικών κόμικς στην Ευρώπη, αυτοί σιγά σιγά καθιερώθηκαν ως σοβαρό είδος τέχνης. Πρωτοπόροι λοιπόν του είδους θεωρούνται για την Ευρώπη το περιοδικό Ally Sloper's Half Holiday και για τις ΗΠΑ του Ριτσαρντ Αουτκολτ.
Η αφίσα είναι ένα μεγάλο κομμάτι χαρτί με κείμενο και εικόνες και συνήθως είναι εργαλείο διαφήμισης, διαμαρτυρίας ή τρόπος για να περάσει ένα μήνυμα. Παλιά οι αφίσες διαφήμιζαν έργα ή ενημέρωναν τους πολίτες για κυβερνητικές αποφάσεις. Η χρήση της αυξήθηκε την δεκαετία του 60' με την άνοδο της ποπ άρτ και με τα κινήματα διαμαρτυρίας ενώ σήμερα για πολλούς η συλλογή κινηματογραφικών αφισών αποτελεί χόμπι.
Τα κλασσικά εικονογραφημένα παραμύθια είναι σε σειρά κόμικς, που διασκευάζουν γνωστά έργα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Η σειρά κυκλοφόρησε στην Ελλάδα βασισμένη στην αντίστοιχη αμερικανική και από τότε γνωρίζει συνεχείς ανατυπώσεις. Χαρακτηριστικό της ελληνικής έκδοσης είναι η προσαρμογή θεμάτων ελληνικού ενδιαφέροντος για την απόδοση των οποίων δούλεψαν γνωστοί Έλληνες εικαστικοί και λογοτέχνες. Τα κλασσικά εικονογραφημένα παραμύθια αποτέλεσαν μέρος της πολιτιστικής ζωής της χώρας και σύντροφο της παιδικής και νεανικής ηλικίας χιλιάδων Ελλήνων. Σήμερα οι πρώτες εκδόσεις αποτελούν συλλεκτικά αντικείμενα.
Τα κομικς είναι μια μορφή οπτικής τέχνης που περιέχει εικόνες μαζί με κείμενα, το οποίο βρίσκεται σε συννεφάκια κειμένου ή λεζάντες. Η ύπαρξη κειμένου επίσης δεν είναι απαραίτητη,εφόσον στα κομικς υπάρχει μια αφηγηματική αλληλουχία μεταξύ των εικόνων, που έχει ως σκοπό τη μετάδοση πληροφοριών και την πρόκληση μιας αισθητικής αντίδρασης από τον χρήστη. Τα κόμικς αναπτύχθηκαν στις αρχές του 20ου αιώνα στην Αμερική, κυρίως από τις ιστορίες με υπερήρωες. Στην Ευρώπη υπήρχε μονάχα μια μικρή σκηνή που ξεκίνησε με πρωτοπόρους τους Βέλγους. Επίσης, μετλα και την άφιξη των αμερικανικών κόμικς στην Ευρώπη, αυτοί σιγά σιγά καθιερώθηκαν ως σοβαρό είδος τέχνης. Πρωτοπόροι λοιπόν του είδους θεωρούνται για την Ευρώπη το περιοδικό Ally Sloper's Half Holiday και για τις ΗΠΑ του Ριτσαρντ Αουτκολτ.
Η αφίσα είναι ένα μεγάλο κομμάτι χαρτί με κείμενο και εικόνες και συνήθως είναι εργαλείο διαφήμισης, διαμαρτυρίας ή τρόπος για να περάσει ένα μήνυμα. Παλιά οι αφίσες διαφήμιζαν έργα ή ενημέρωναν τους πολίτες για κυβερνητικές αποφάσεις. Η χρήση της αυξήθηκε την δεκαετία του 60' με την άνοδο της ποπ άρτ και με τα κινήματα διαμαρτυρίας ενώ σήμερα για πολλούς η συλλογή κινηματογραφικών αφισών αποτελεί χόμπι.
Τα κλασσικά εικονογραφημένα παραμύθια είναι σε σειρά κόμικς, που διασκευάζουν γνωστά έργα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Η σειρά κυκλοφόρησε στην Ελλάδα βασισμένη στην αντίστοιχη αμερικανική και από τότε γνωρίζει συνεχείς ανατυπώσεις. Χαρακτηριστικό της ελληνικής έκδοσης είναι η προσαρμογή θεμάτων ελληνικού ενδιαφέροντος για την απόδοση των οποίων δούλεψαν γνωστοί Έλληνες εικαστικοί και λογοτέχνες. Τα κλασσικά εικονογραφημένα παραμύθια αποτέλεσαν μέρος της πολιτιστικής ζωής της χώρας και σύντροφο της παιδικής και νεανικής ηλικίας χιλιάδων Ελλήνων. Σήμερα οι πρώτες εκδόσεις αποτελούν συλλεκτικά αντικείμενα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου